Tyrimo „Motyvacijos veiksnių įtaka aukoti labdarai: Lietuvos atvejis“ ataskaita

Nemokama

Portalo Aukok.lt užsakymu atliktas aukotojų elgsenos tyrimas parodė, kad lietuviai yra linkę gerus darbus daryti tyliai, nesiekia gauti simbolinės dovanos ar kitokio atlygio už skirtą auką. Lietuviai save vertina kaip racionalius aukotojus, kuriems ypatingai svarbi labdaros organizacijos finansinė atskaitomybė ir sąžiningumas; aukoja toms socialinėms iniciatyvoms, kuriomis asmeniškai pasitiki. Vienas stipriausių aukojimo motyvų – paramos gavėjo nekaltumas dėl sudėtingos situacijos, kurioje atsidūrė.

„Pirmą kartą Lietuvos aukotojų paklausėme, kas ir kaip motyvuoja aukoti pinigus labdarai. Nors dalis gautų atsakymų patvirtino per veiklos dešimtmetį aukojimo portalo Aukok.lt sukauptas žinias, tačiau buvo ir nustebinusių atradimų. Lietuviai save mato kaip labai racionalius aukotojus, kuriems labai svarbūs organizacijos tikslai ir finansiniai duomenys, tačiau patį aukojimo veiksmą atlieka remdamiesi emocijomis. Dažniausiai lietuviai aukoja pasirinkdami prekę, kurios dalis skiriama paramai ir grynaisiais pinigais į aukų dėžutes, o daugiausiai paramos susilaukia sergantys vaikai ir skurstantieji – visa tai iliustruoja, kad lietuviai pirmiausia aukoja širdimi“, – teigia Aukok.lt portalo vadovė Giedrė Šopaitė-Šilinskienė.

Aukok.lt portalo užsakymu, reprezentatyvią apklausą rugpjūčio 23 d. – rugsėjo 4 d. atliko UAB „Rinkos tyrimų centras“. Tyrime dalyvavo 802 įvairių amžiaus grupių respondentai, per paskutiniuosius 12 mėn. aukoję pinigais. Vartotojų elgsenos ir rinkodaros ekspertės, VU lektorės Indrės Radavičienės sukurta tyrimo metodologija buvo vertinama, kaip motyvuoja aukoti skirtingi veiksniai: aplinkos įtaka, paramos gavėjų charakteristikos, pasitikėjimas labdaros organizacijomis ir jų reputacija, gautinas atlygis už auką, asmeninė nauda.