Iš kur gauti „šiltų“ kontaktų lėšų pritraukimo kampanijai?

Lėšų pritraukimo ekspertai teigia, kad „šilti“ kontaktai yra labai svarbūs lėšų pritraukimo kampanijoms ir generuoja daug didesnes pajamas nei „šalti“ kontaktai. Tad kas gi tie „šilti“ kontaktai?

„Šilti“ kontaktai – tai žmonės ar įmonės, jau susidūrusios su jūsų organizacija ir išreiškusios pritarimą organizacijos vertybėms, misijai ir tikslams. Tai asmenys, kuriems rūpi problema, kurią sprendžia organizacija, ir jie jau yra turėję kontaktą su jumis, pvz. dalyvavo jūsų organizuotame renginyje, savanoriavo, yra gavę paramą ar anksčiau yra pirkę paslaugas iš jūsų, o galbūt pasirašė jūsų inicijuotą peticiją. Yra daug didesnė tikimybė, kad organizacijai aukos būtent šie žmonės, o ne „šalti“ kontaktai – žmonės, kurie apie organizacijos veiklą išgirdo pirmą kartą.

„Šiltų“ kontaktų duomenų bazė – vienas iš svarbiausių sėkmingos lėšų pritraukimo kampanijos elementų. Tačiau ką daryti, jei turimų „šiltų“ kontaktų yra labai nedaug arba jei jų iš viso neturite, iki šiol sistemingai nerinkote? Yra keletas būdų, kaip galima sugeneruoti „šiltų“ kontaktų ir vėliau juos panaudoti lėšų pritraukimo kampanijoms.

Štai keletas iš jų:

Peticija

Vienas populiariausių būdų kontaktams rinkti – kviesti problemai neabejingus asmenis pasirašyti peticiją – dokumentą, raginantį valdžios institucijas spręsti visuomenėje opų klausimą. Tai ypač tinkama forma žmogaus ar gyvūnų teises ginančioms organizacijoms.

Pavyzdys: „Tuščių narvų“ peticija, raginanti uždrausti kailių fermas Lietuvoje.

Apklausa

Kita galimybė susirinkti organizacija besidominčių asmenų kontaktus – apklausti juos apie jų patirtis. Pavyzdžiui, POLA organizacija galėtų klausti vėžio diagnozę išgirdusių asmenų artimųjų apie tai, kas juos stiprino, jiems padėjo artimojo ligos laikotarpiu. Taip pat apklausa gali būti ir labiau pramoginio ar edukacinio pobūdžio, pavyzdžiui, gyvūnų apsaugos organizacija Australijoje kvietė žmonės dalyvauti apklausoje ir pasitikrinti savo žinias apie retus Australijos gyvūnus ir augalus.

Pasižadėjimas

Pasižadėjimas – tai žmogaus deklaracija keistis arba atkreipti dėmesį ir nepamiršti svarbių gyvenime dalykų. Tai gali būti pasižadėjimas sportuoti ar sveikai maitintis. Puikus yra ir „Jaunimo linijos“ kampanijos „Uždek žalią šviesą gyvenimui“ pavyzdys, kai kampanijos kontekste žmonės buvo kviečiami pasižadėti atkreipti daugiau dėmesio į savo ir aplinkinių psichinę sveikatą.

Pritarimas

Pritarimas – tai palaikymo išreiškimas kokiai nors nuostatai, pvz. „pritariu, kad nė vienas vaikas ligoninėje neturėtų būti vienišas“ arba „pritariu, kad visi žmonės turi turėti teisę į orų atlyginimą“ arba „pritariu, kad LGBT asmenys galėtų susituokti“. Taip pat tai gali būti pritarimas kažkokiam Lietuvos ar tarptautiniam dokumentui, įstatymo projektui ar pan.

Pavyzdys VšĮ „Savanoriai vaikams“ kvietė internetinėje svetainėje pasirašyti pritarimą Vaiko teisių ligoninėse chartijai (EACH Chartija), kurioje išdėstyti pagrindiniai principai apie vaiko teises ligoninėje.

Žinutės išsiuntimas herojui

Kūrybiškesnis pritarimo išreiškimas galėtų būti per asmenišką istorijos pasakojimą ir kvietimą išsiųsti palaikymo žinutę herojui, pvz. vaikui, šiuo metu kovojančiam su liga.

Palaikymo išreiškimas per herojaus istoriją pavyzdys – organizacija, padedanti vaikams, turintiems regėjimo problemų. Jie kvietė išreikšti pritarimą nuostatai, jog kiekvienas vaikas nusipelno gero regėjimo. Pritarimas išreiškiamas per žinutės – laiško nusiuntimą mergaitei Marijai, kuriai buvo išsaugotas regėjimas dėl laiku atliktos operacijos. Kvietimas iliustruojamas paveikia Marijos nuotrauka.

Pasidalink savo istorija/nuotrauka

Dar vienas būdas kviesti žmones išreikšti palaikymą – tai kvietimas dalintis asmeninėmis istorijomis ar nuotraukomis. Pavyzdžiui, Dauno sindromo dieną žmonės buvo kviečiami siųsti nuotraukas, kuriose jie nusifotografavę su skirtingomis kojinėmis arba Raudonos nosies dieną žmonės buvo kviečiami dalintis nuotraukomis su raudona klouno nosimi.

Žmonių su Dauno sindromu ir jų globėjų asociacijos akcija #nenurašykopalaikyk

Raudonų Nosių Gydytojų klounų akcija #šypsenospadedasveikti

Svarbu atkreipti dėmesį, kad norint surinkti „šiltų“ kontaktų duomenų bazę, dalijimasis nuotraukomis ir/ar istorijomis turėtų vykti ne tik socialiniuose tinkluose, nes socialiniuose tinkluose žmonės nepalieka savo kontaktinių duomenų. Verta apsvarstyti, kaip žmonės pateiks jums istorijas/nuotraukas – galbūt jas galėtų atsiųsti el. paštu arba įkelti į specialią kontaktų formą internetinėje svetainėje. Toks būdas yra sudėtingesnis nei tiesiog dalintis informacija socialiniuose tinkluose, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje naudingesnis, nes jums lieka kontaktinė informacija ir ateityje su šiais žmonėmis galėsite susisiekti.

Nemokamas turinys ar dovana

Dar vienas būdas „šiltiems“ kontaktams susirinkti – tai nemokamas turinys ar dovana kaip atsidėkojimas asmenims, palikusiems jums savo kontaktinius duomenis. Tai gali būti mokymų įrašas ar online brošiūra su naudinga informacija, kurią asmuo gali parsisiųsti iš internetinės svetainės (žinoma, prieš tai palikęs savo kontaktinius duomenis). Vienas iš pavyzdžių – Vaikų linijos organizuojami renginiai apie vaikų auklėjimą, kuriuose gali dalyvauti tik užsiregistravę asmenys.

Šis „šiltų“ kontaktų generavimo idėjų sąrašas nėra baigtinis. Kviečiu pasitelkti kūrybingumą ir išnaudoti savo organizacijos išskirtinumą, o taip pat renkant kontaktus nepamiršti asmens duomenų apsaugos ir būtinai duoti besiregistruojantiems asmenims pažymėti „varnelę“, kad jie sutinka gauti iš jūsų informaciją. O tuomet – pirmyn įgyvendinti lėšų pritraukimo kampaniją!

Gerų lėšų pritraukimo rezultatų linkėdama  –

Indrė Vileitė

VŠĮ „Savanoriai vaikams“ komunikacijos ir lėšų pritraukimo vadovė

Parengta pagal 2022 m. Centrinės ir Rytų Europos lėšų pritraukimo konferencijoje skaitytą Balázs Horváth pranešimą „Engagement As Core Of Digital Growthpapildant lietuviškų organizacijų pavyzdžiais.