Įkvepiančios idėjos, kaip paskatinti lėšų pritraukimą kalėdiniu laikotarpiu

Kaip sakoma mano gimtinėje Slovakijoje, lapkričio mėnesį Kalėdos jau tyko už kampo ir pradedamas atgalinis skaičiavimas, belaukiant didžiųjų metų švenčių. Jei dar neparengėte taiklios ir efektyvios kalėdinės lėšų pritraukimo kampanijos arba jus kamuoja idėjų badas – dabar ne metas panikuoti! Dar marios laiko tinkamai „įkinkyti“ Kalėdas – svarbų aukojimo laikotarpį metuose.

Nuo to laiko, kai COVID-19 pandemijos protrūkis savotiškai „įkalino“ pasaulį, kelios NVO Europoje ir visame pasaulyje sulaukė milžiniškos sėkmės skaitmeniniame lėšų pritraukime. Individualų aukojimą paskatino naujovės, perėjimas prie skaitmeninių technologijų, taip pat ypatingas individualių aukotojų, kurie ir toliau rėmė jų simpatijas pelniusius aukojimo tikslus, solidarumas. Tad nepašykštėkite tam kūrybingumo gyslelės, pasitelkite smegenų šturmo (angl. brainstorming) metodą, generuodami idėjas kartu su komanda, ir paspauskite kalėdinių lėšų pritraukimo kampanijos „mygtuką“, pasirinkę vieną iš toliau pateiktų (įkandamų finansiškai) idėjų!

5 greitos idėjos, kaip „paturbinti“ lėšų pritraukimą kalėdiniu laikotarpiu, pasitelkiant pandemijai draugiškas priemones

1. Papuoškite savo svetainę ir socialinių tinklų profilius – jei puošėte ir gražinote savo biurą, kodėl gi nepadailinus ir internetinės erdvės? Pakeiskite pagrindinį savo svetainės vaizdą, ​​viršelio nuotraukas ir komandos narių profilio nuotraukų rėmelius socialinėse medijose. Pridėkite raginimą veikti (angl. call to action) prie savo kalėdinių vizualų, nes tokiu būdu būsite tikri, kad kiekvienas, apsilankęs jūsų svetainėje ar socialinių tinklų profiliuose, bus akimirksniu informuotas apie galimybę paaukoti jūsų NVO.

2. Internetinis aukcionas, siūlantis unikalias dovanas – susisiekite su menininkais, papuošalų kūrėjais ir kitomis kūrybingomis sielomis, kurias žinote, su prašymu paremti jūsų organizaciją, paaukojant (neatlygintinai arba mažesnėmis kainomis) meno dirbinių, kūrinių. Paleiskite internetinį unikalių dovanų, už kurias verta teikti savo kainų pasiūlymus, aukcioną. Taip pat galite pasiūlyti nematerialias dovanas, pavyzdžiui, vakarienę su žinomu žmogumi ar ką nors kito, remdamiesi savo patirtimi.

3. Pasiūlykite „virtualias dovanas“ – pasiūlykite savo aukotojams galimybę aukoti internetu ir dovanų kuponus kaip originalią skaitmeninę alternatyvą materialioms dovanoms, kai už juos galima nupirkti: vakarienę katei, esančiai prieglaudoje, medį, norint išsaugoti mišką, ar vienos nakties nakvynę žmogui, neturinčiam pastogės. Taip pat galite sukurti puslapį asmeninei lėšų pritraukimo kampanijai ir paprašyti savo individualių aukotojų, kad šie paprašytų savo šeimos narių ir draugų nepirkti dovanų ir vietoj to paaukoti jūsų NVO.

4. Istorijų pasakojimo (angl. storytelling) kampanija – sukurkite paprastą istorijų pasakojimo kampaniją, skirtą tik „Facebook“ ir (arba) „Instagram“ platformoms, pasitelkdami prikaustančių dėmesį istorijų, pritaikytų jūsų NVO temai ir tikslui, ciklą. Papildykite jas nuotraukomis, o išvis būtų puiku, jei galėtumėte pridėti ir vaizdo įrašą, kurį šiais laikais nesunkiai nufilmuosite išmaniuoju telefonu. Nepamirškite pridėti aiškaus raginimo veikti, reguliariai atnaujinti sukurtas istorijas ir gausiai dalintis turiniu! Tokios istorijos yra puikus būdas iš tikrųjų parodyti jūsų NVO atliekamą darbą.

5. Lygiavertės dovanos – pradžiuginkite savo individualius aukojus, padidindami jų įtaką, ir pritraukite žymiai daugiau aukų nei esate pritraukę iki šiol, vykdydami aukojimo prilyginimo kampaniją! Suraskite vietinį verslą arba pagrindinį individualų aukotoją, kuris sutiktų jūsų aukotojo dovaną prilyginti tam tikrai sumai ir norėtų sulaukti didesnio pripažinimo. Nubrėžkite kampanijos ribas – diena ar dvi (daugiausia savaitė) – nes terminai lėšų pritraukimo kampanijose daro stebuklus. Ir būtinai nepamirškite iškomunikuoti žinutės apie lygiaverčių dovanų kampanijos poveikį, kai tik pasieksite užsibrėžtą tikslą!

Galiausiai, bet ne mažiau svarbu – nenuvertinkite sausio mėnesio! Paprastai manoma, kad sausio mėnuo yra „užtemimo“ mėnuo ir lėtas metų laikas lėšų pritraukimui. Vis dėlto vis daugiau NVO praneša apie padidėjusį individualų aukojimą ir pirmosiomis Naujųjų metų savaitėmis. Pasinaudokite tuo, kad aukotojai nėra apipilami kitų NVO kampanijomis ir prašymais dėl lėšų pritraukimo. Padėkokite savo dabartiniams aukotojams, tęskite savo istorijų pasakojimo kampaniją arba skatinkite aukotojus aukoti kas mėnesį ir pasitikite Naujuosius metus su (lėšų pritraukimo) trenksmu!