Lėšų pritraukimo specialisto darbas dažnai būna sunkus, sekinantis ir pažymėtas nusivylimais, tačiau jame netrūksta nei dinamikos, nei jaudulio, o jei nusišypso sėkmė – patiriamas didžiulis pasitenkinimas.
Straipsnį orignalo (EN) kalba galite skaityti paspaudę „EN“ mygtuką puslapio viršuje dešinėje.
Mes, lėšų pritraukimo specialistai, turime nuolat mokytis ir tobulinti savo veiklą, o svarbiausia – tobulinti pačius save. Tačiau norėdami, kad sėkmė nebūtų tik trumpalaikė prošvaistė, taip pat turime būti lyderiais. Turime būti savo komandų ir organizacijų lyderiais, o svarbiausia – būti lyderiais sau patiems. Pasak Kay Sprinkel Grace – visama pasaulyje žinomos lėšų pritraukimo guru iš San Fransisko – lėšų pritraukimas yra lyderystė.
Norėdami kuo geriau atlikti savo misiją ir išpildyti profesinius lūkesčius, mes, lėšų pritraukimo specialistai, privalome tapti tikrais lyderiais. Lyderiais, turinčiais įtikinamą viziją ir didžių svajonių bei žinančiais atsakymus į visus klausimus (kokia mūsų gyvenimo prasmė ir kodėl darome tai, ką darome?). Lyderiais, įkvepiančiais kitus, suburiančiais visus į vieną kumštį ir drąsiai užimančiais vedlio poziciją, kad žinotume, kur yra mūsų kryptis ir kaip norime pasiekti savo tikslus. Būtent taip mes galime motyvuoti savo lėšų pritraukimo komandos narius, įkvėpti juos būti geriausia savo pačių versija ir įgyvendinti pokyčius, kuriuos norime išvysti savo organizacijose ir, svarbiausia, mūsų visuomenės, paramos gavėjų ir aukotojų gyvenimuose.
Mūsų organizacijoje kiekvienas žmogus – lėšų pritraukimo specialistas. Kiekvienas komandos narys prisideda prie organizacijos vykdomos misijos, paslaugų teikimo paramos gavėjams ar matomumo, prekės ženklo ir patikimumo stiprinimo potencialių ar esamų aukotojų atžvilgiu. Mūsų, lėšų pritraukimo specialistų, vaidmuo – būti lyderiais, kurie motyvuoja ir kitus lėšų nepritraukiančius kolegas, informuoja juos apie mūsų pasiekimus ir nesėkmes ir skatina, kad kiekvienas skambutis, kurio sulaukiame, ar elektroninis laiškas, kurį gauname, galėtų tapti svarbia galimybe, norint užmegzti ryšius, ar potencialia pergale, norint pritraukti lėšas.
Mūsų aukotojams taip pat reikia lyderių, kuriais turime būti. Svarbu ne tik paaiškinti, kaip atliekame savo misiją ir kokią įtaką darome visuomenei, bet ir įkvėpti juos tapti mūsų gerbėjais, mūsų tikslo šalininkais ar netgi mūsų prekės ženklo entuziastais. Kuo didesnės bendruomenės, sutelkiamos dėl mūsų tikslo ir organizacijos, tuo labiau išauga finansinė ar natūrinė parama, kurią galėtume pritraukti. Sėkmingas lėšų pritraukimas yra susijęs su aukotojų norų įgyvendinimu, kaip jie gali tapti geresnio pasaulio, kurį nori regėti, dalimi. Kaip mūsų aukotojai gali tapti sprendimo dalimi? Turėtume paskatinti savo aukotojus tapti svajotojais ir pokyčių kūrėjais.
Mes, lėšų pritraukimo specialistai, privalome užtikrinti, kad mūsų organizacijos orientuojasi į aukotojus: svarbiausia – aukotojai ir jų poreikiai. Vis dėlto lėšų pritraukimas ir komunikacija pirmiausia turėtų būti susijusi su visuomenės, paramos gavėjų ir rėmėjų poreikiais, o ne mūsų organizacijos išlikimu.
Lėšų pritraukimo sėkmė slypi gebėjime įtraukti aukotojus į organizacijos veiklos sūkurio centrą. Tai dar labiau pasitvirtina, užklupus sunkumams. Susisiekite su aukotojais, pasikalbėkite su jais, pasiteiraukite, kaip jiems sekasi. Taip išreikšite nuoširdų rūpestį ir dėkingumą, kad jie yra viso to dalimi ir skiria paramą – tai labai atsiperka, susidūrus su sunkiais iššūkiais.
Prasidėjus pandemijai, nežinia ir nuolatiniai pokyčiai buvo jos palydovais, todėl daugelis organizacijų baiminosi, kad aukų skaičius smarkiai sumažės. Vis dėlto 2020 metais dauguma organizacijų galėjo pasidžiaugti rekordiškai šoktelėjusia parama. Laimėtojais tapo tie, kurie nepamiršo bendruomenių, susitelkusių dėl jų tikslų, ir puoselėjo ryšius, dažnai ir asmeniškai komunikuodami.
Lėšų pritraukimo specialistams, norintiems pasiekti puikius rezultatus, taip pat reikalinga organizacijų lyderių parama. Nesuprasdami lėšų pritraukimo, nesulaukdami palaikymo iš aukščiausių vadovų organizacijose, negalėdami pasisemti iš jų išminties ir įgyti neišsenkamos drąsos bei noro rizikingai investuoti ir išbandyti, lėšų pritraukimo specialistai susidurs su sunkiais iššūkiais. Trūks kompetencijų, nepakaks investicijų ar praktinės patirties, o lėšų pritraukimo specialistai, nepalaikomi savo organizacijos lyderių, nepasieks savo tikslų. Jų misijoms skirta parama neprisivys esamo potencialo.
Kad galėtų būti lyderiu kitiems ir sulaukti palaikymo iš organizacijos vadovybės, lėšų pritraukimo specialistas taip pat privalo būti lyderiu sau pačiam, kas yra ganėtinai svarbu. Pirma, jų darbas turi derėti su jų gyvenimo vertybėmis. Ši darna užtikrins pusiausvyrą tarp pasiryžimo ir užsidegimo, ko taip itin reikia šiame iššūkių pilname darbe. Taip pat mūsų veikla padės atrasti prasmę, o pasiekimai – pajusti pasitenkinimą. Jei darna neegzistuos, šis reiklus darbas greitai gali tapti nebe toks mielas širdžiai: jausitės mažiau susidomėję, ne tokie veiklūs, nusivylę, o galiausiai laukia perdegimas.
Būdami lyderiais sau patiems, taip pat turėtume gebėti skirti pakankamai laiko savo asmeniniam gyvenimui, šeimai ir saviugdai. Svarbu nusistatyti kiekvienos dienos prioritetus ir rasti pakankamai laiko pomėgiams, sportui, mokymuisi ir kitoms laisvalaikio bei tobulėjimo veikloms. Lėšų pritraukimas – labai reiklus ir reikalaujantis pastangų darbas. Kad galėtume gerai atlikti savo pareigas ir išlaikyti balansą, turime susidėlioti prioritetus ir savo dienotvarkę taip, kad nebūtume užguiti dėl neatidėliotinų pareigų ir terminų. Ir galiausiai džiaugsimės saldžiais šio darbo vaisiais, o ne leisimės būti užvaldomi neigiamų jo reiškinių.